#Blogger Talk : Blog Menguntungkan Atau Merugikan Masa.

Assalamualaikum dan Hi :)

#BLOGGERTALK

Tanpa disangka kita dah masuk minggu ke-3 untuk segmen #BloggerTalk. Ini adalah entri yang ketiga untuk segmen ini. Untuk minggu ni topik yang diberi ialah "Blog Menguntungkan  Atau Merugikan Masa."

Bagi saya blog sangat menguntungkan dan tidak merugikan walau sedikit pun. Jeles tengok blogger-blogger yang aktif yang dah jadi blogger femes tu.

1. Bukan apa nanti kalau ada something macam produk-produk baru kepe, sebagai contoh nanti cadburry akan mengeluarkan perisa yang baru takpun nanti ada butik-butik baru bukak kepe, selalulanya depa lah yang tahu dulu. Sebab kekadang mereka akan di invite untuk join grand opening atau launching. I mean, kalau ada event-event yang best boleh lah pergi kan. Kann seronok tuu. Bonus untuk korang.

2. Dengan berblog juga korang boleh dapat banyak connection, boleh tambah kawan. Makin aktif berblog makin ramai lah kawan yang korang dapat. Tu pun kalau korang pesen yang ramah lah kan, kalau yang pendiam macam saya ni, serupa tu jelah kot. Haha tapi okay lah sebab sekarang pun dah kenal ramai member-member Sahabat Blogger :D Kredit kepada Sahabat Blogger.

3. Dapat ilmu dengan berblog. Yelah, nanti kalau ada tips ke panduan menarik ke mesti korang baca kan. So, kat situ kita dapat tambah ilmu. Dapat tambah ilmu pengetahuan kan. Maklumlah sekarang nak baca buku pun boleh bilang dengan jari. Bukan apa baca buku ni kekadang panjang sangat, so nak cepat ringkas baca jelah kat blog. Tapi saya rajin je baca buku. Haha 

4. Platform untuk berniaga. Bagi peniaga yang baru nak berniaga macam saya ni boleh lah jadikan blog sebagai platform nak berniaga. Ni lah salah satu sebab kenapa saya rajin berblog sekarang. Even followers tak ramai tapi boleh lah kan. Kita cuba. :)

Tapi tapi sebenarnya blog akan merugikan jugak kalau kita dah selalu duk hadap blog je tak buat benda lain. Memang rugi sangat lah, Oi ko ingat kerja ko buat blog je ke. Err. So, pandai-pandai lah bahagikan masa antara berblog dengan buat kerja lain ye. Lain lah kalau korang tu fulltime blogger. Memang kerja ko buat blog je, Tu takleh nak kata apa lah kot.

Ada paham? K lah. tu je entri ringkas dari saya. Sekian :)

Comments

Cik Ash said…
Terbaik... bagi akak blog mengisi masa lapang akak sebagai surirumah hihihi... sambil berblog kita join GA bertuah dapat hadiah.... hihihi
Unknown said…
Enjoy blogging ni...lelagi cam CikAsh...memangla ohsem klu duk join kontrs and menang sesajer kan...

nway best entri...

Popular Posts