#BloggerTalk : 5 Perkara Menarik Tentang Negeri Saya.

Assalamualaikum dan Hi :D

#BloggerTalk.

Sekejap je masa berlalu kan. Tanpa disangka dah masuk entri yang keempat untuk Segmen Sahabat Blogger iaitu #BloggerTalk. So, tajuk yang terpilih untuk minggu ini ialah 5 Perkara Menarik Tentang Negeri Saya.

Terengganu Darul Iman.
Saya dibesarkan di negeri Terengganu. So, mestilah saya cerita pasal negeri Terengganu. Ye dok? :D


5 Perkara Menarik Tentang Negeri Saya:


Keropok Lekor.


1. Negeri yang sangat terkenal dengan keropok lekor. Sesiapa yang datang ganu mesti beli kepok lekor. Orang ganu kabo dok beli dok soh. Dan untuk pengetahuan korang semua sekarang dah ada keropok lekor cheese dah. Tapi mimi sendiri pun tak pernah makan lagi. So, kalau awok awok semua mari ganu tra cari kepok lekor cheese jugok ye. :D


Nasi Dagang.


2. Makanan yang terkenal di negeri ini ialah nasi dagang. Sape dok tra nasi dagang memang rugi nok kabo!

Pulau Perhentian

Penyu


3. Pulau-pulau kat negeri Terengganu cantik-cantik belaka. Bersih memang berkilat laa. Pulau yang paling best orang kata ialah Pulau Perhentian, Pulau Redang dan Pulau Kapas. *tapi semua mimi tak pernah pergi lagi. Hahaha


Masjid Kristal.

Kampung Cina.

4. Kalau korang nak datang melancong ke bercuti ke Terengganu tempat yang paling best ialah Kampung Cina, Pasar Payang, Tasik Kenyir, Masjid Kristal(Taman Tamadun Islam) dan banyak lagi lah. Cubalah datang kalau datang sekali mesti nak datang lagi! Konfem :D


Muzium Negeri Terengganu.


5. Muzium Negeri Terengganu merupakan salah sebuah muzium yang terbesar di Malaysia. So, apa lagi? Jomlah datang ke Ganuuuuuu! :)






Comments

Masjid kristal. Hmm
Akma Che Oms said…
Kepok lekor mmg cara...
Ganu de zizang
Unknown said…
tempat jalan-jalan aku tak berapa nak ambil port sangat, aku ambil port pada makanan je. hahaha . blnje aku kepok leko ngang nasi dagang ..!!!!
Unknown said…
tempat jalan-jalan aku tak berapa nak ambil port sangat, aku ambil port pada makanan je. hahaha . blnje aku kepok leko ngang nasi dagang ..!!!!
Unknown said…
na na na na na
ganu kiteeee eeee
Papaglamz said…
Pulau duyung pleaseeee....!!!
Cik Kumbang said…
Terliur ni haa tengok kopok lekor tuuu (T_T)
YattAkasah said…
kopok lekor my favvvvvvvvvvvvvv
Cik Ash said…
Kepok lekor kempunan kak ni... balik kelantan aritu byk xsempat nak mkn makanan kelate huhuuu...bz majlis kahwin.abg

Popular Posts